Hvordan legge til rette for at 1 million TV-abonnenter kan bli enda flere?

Gjennom relevant innhold tilpasset målgruppene og tydelige produktpakker og prisstrukturer har vi lagd en helt ny e-handelsløsning som skal skape ytterligere kundevekst for Allente.

Vi leverte

Strategisk rådgivning
Design og innhold
Tech

Kunde

Allente

Utfordringen

Allente er fusjonen mellom Canal Digital og Viasat. Fra tidligere å være to organisasjoner med ulikt programtilbud og totalt åtte nettsteder på fire språk, ønsket Allente en felles nordisk digital salgsplattform. Konkurransen i TV- og strømmemarkedet er stor, og kundene sliter med å orientere seg i sammensatte pris- og produktstrukturer. Kundene kontaktet derfor ofte kundeservice selv om svarene kunne finnes på nett.

Utklipp fra funksjonaliteten i Allente's portal

Resultatet

Gjennom en innholds- og designdrevet prosess lagde vi i løpet av seks måneder en online salgsplattform for Allente, søkemotoroptimalisert og med tydelige call to actions. Der kan abonnentene administrere sine avtaler via Min Side. Profilen og grensesnittet fremstår friskt og moderne, og løsningen er bygget på plattformen Episerver DXP. Det som før var ulike selskaper og markeder har nå et felles uttrykk, den interne innholdsproduksjonen er effektivisert.

“NoA Ignite ledet oss gjennom en intens og givende prosess. Vi er imponert over hvordan de tok vårt brand og merkevareløfte over i en digital brukeropplevelse. Men denne e-commerce-løsningen er vi rustet til økt online salg og enda flere selvbetjente kunder.”

Caroline Størmer-Nilsen, Director Brand and Marketing, Allente Nordic

Utklipp fra funksjonaliteten i Allente's portal
Utklipp fra funksjonaliteten i Allente's portal

Slik gikk vi frem

Vi var ansvarlige for prosessledelse, forankring i organisasjonen, UX-design og teknisk utvikling sammen med Allentes IT-avdeling. I tillegg bidro vi på innholdsstrategien og produserte innhold på fire språk. Hele prosessen foregikk i koronaperioden, noe som betød at alle møter og workshoper ble holdt på Teams.

Vi jobbet i tett samarbeid med Nord DDB, som utviklet kommunikasjonskonseptet og den grafiske profilen, mens vi sto for den digitale delen av uttrykket. Underveis testet vi kjøpsflyt og produktpresentasjoner for å sikre at folk forsto dette komplisert området bedre.

Utklipp fra funksjonaliteten i Allente's portal
Utklipp fra funksjonaliteten i Allente's portal
Tjenester

Prosessledelse
Workshopfasilitering
Veikart
Wireframes
Interaksjonsdesign
Informasjonsarkitektur
Prototyping
Digital profil
Innholdsstrategi
Innholdsproduksjon på fire språk

Teknologi

Frontend
Backend
Episerver DXP
Integrasjoner mot CRM-system